Werken bij IVO Rechtspraak

De IT dienstverlener voor de Rechtspraak

Bekijk direct de vacatures

IVO Rechtspraak. Met recht betrokken

Wij zijn IVO, wij beheren en vernieuwen de informatievoorziening van de Rechtspraak. Wij werken aan een digitaal toegankelijke Rechtspraak. Deze ICT- oplossingen en digitale diensten leveren we primair voor de Rechtspraak maar ook voor andere onderdelen van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. In totaal bedienen we hier ruim 13.000 mensen mee. Daarnaast zijn we ook van veiligheid en gegevensbescherming, kwaliteitstests en van bouwen aan nieuwe systemen.

Hierbij ontwikkelen we zelf nieuwe systemen, maar maken we ook gebruik van slimme oplossingen uit de markt. Dat vraagt om flexibiliteit, creativiteit en proactiviteit. Eigenschappen die essentieel zijn voor een IVO-medewerker. En die ervoor zorgen dat we met recht betrokken kunnen zijn bij de Rechtspraak én bij de samenleving. Want werken bij de Rechtspraak is werken voor een organisatie die er echt toe doet in de maatschappij.

De IVO Rechtspraak top 5

1. Je werk doet ertoe

In onze rechtsstaat zijn vrijheid, rechtszekerheid en rechtsgelijkheid voor elke burger heel belangrijk. Als medewerker van IVO Rechtspraak, lever je daar een grote bijdrage aan. Werken bij de rechtspraak is werken voor een organisatie die er echt toe doet in de maatschappij.

Bekijk de gehele top 5

De IVO Rechtspraak Academy zet jou in beweging

Stilstand is achteruitgang. Daar zitten we bij IVO Rechtspraak niet op te wachten en jij natuurlijk ook niet. Daarom doen we er alles aan om jou in beweging te houden. Zodat jij je optimaal kunt ontwikkelen. De IVO Rechtspraak Academy helpt je daarbij. Met trainingen, workshops en opleidingen in je vak. Maar ook op het gebied van je sociale vaardigheden. Elke dag een beetje beter dan de dag ervoor.

  • “Mensen motiveren en aanmoedigen hun talent en creativiteit te benutten. Daar worden ze nog beter van en het zorgt ervoor dat ze met plezier naar hun werk gaan.”

    Patrick Binnekamp, Scrum Master
  • Ik krijg alle kans om mijzelf te ontwikkelen, door middel van opleiding, training en cursussen.

    Charlotte Postma, Young Talent – UX-ontwerper
  • Wij maken de vertaalslag van complexe technologie naar gebruiksvriendelijke toepassingen. Daar wordt het werk gemakkelijker, leuker en aantrekkelijker door!

    Edwin Grandia, Solution Architect
  • De waardering van de klant geeft mij veel energie. Dat motiveert mij extra om elke klant optimaal van dienst te zijn.

    Milan Dijkstra, Medewerker KlantContactCentrum